Pandor 9 år senare och tragik

Broder Daniel ska spela på Way Out West. Jag har funderat lite över detta. Hur gamla är egentligen folk som lyssnar på dem? Om de var fjorton runt -98 till -00. Det måste betyda att de är runt 23 år idag. Undra hur många som fortfarande ser ut som pandor vid det här laget. Det känns som att de små BD-flickorna borde ha växt upp. Som vanligt är det dumt att kasta sten i glashus, vilket jag brukar göra. Med tanke på att jag köpte samlingsskivan som släpptes 2005. Men, till mitt försvar, jag har aldrig varit sminkad som en panda.

Fast man får inte driva med Broder Daniel längre sedan gitarristen begick självmord. Vilket förstås är tragiskt. Att någon dör är aldrig roligt. 

När vi ändå är inne på tragik kan jag råda alla mina obefintliga läsare att skicka en tanke till Esbjörn Svenssons familj. Jazzpianisten, ett geni även i mina mått mätt, som tragiskt omkom i en dykolycka. Nej, ibland känns det som att det är meningen att alla begåvade svenska  jazzpianister ska dö i förtid...

Men det är ju dumt att gräva ner sig. Nu när det är sommar och allt.
För att häva upp all tragik så hurrar jag tre gånger för sommaren.

Hurra.
Hurra.
Hurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0