Revolution för Sommarfrihet!

Det är svårt att blogga när det är sommar. Inte bara för att jag alltid är upptagen med femtioelva saker som får mig att se bättre ut än alla andra. Men för att jag är trött. Hela tiden. Jag sover till två. Det är visserligen ganska skönt, speciellt när man inte ska jobba på sommaren, studera eller göra något annat viktigare än att sova.

Frihet är lite min grej, faktiskt. Att bara gå runt och lura, inte göra något speciellt. Det känns fint att jag i Sverige kan utnyttja min frihet på en sådan bra sak, som att lura. Kan även informera den läsare som inte existerar att jag aldrig behövt revoltera för min sommarfrihet. Men ändå, frihet, jämlikhet och brödraskap, hurra. Eller något.

Ska åka till Paris, jag gillar Paris. Montmartre för att vara exakt, det artonde arrodissemanget i norra Paris, för den som undrade. Jag gillar Montmartre, även om det ibland tenderar att bli lite väl mycket turister. Men det går ju att undvika. Min största Frankrike-merit är för i övrigt att jag har blivit misstagen för en fransman. Jag svarade på frågan jag fick på ytterst knackig franska. Det räckte förmodligen inte för att bli klassad som fransos. 

Nu undrar du obefintliga läsare förstås varför jag babblar om Paris och sommarfrihet i samma inlägg. Då säger jag revolution. Du skriker KEYWORD, jättehögt. Sedan är vi båda tysta och pratar inte mer om saken.


Den stackars person som råkar bo i huset jag fotade kan höra av sig angående upphovsrätten. Bilden var tagen senast jag var nere.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0