Joy Division och studentflak

Jag blir ibland lite förvånad över vilka fula kostymer studenter lyckas slå till med. Aldrig samlas lika många illasittande kostymer på samma ställe. Visst, det kan vara svårt att se bra ut i en kostym när man i vanliga fall har hållning som en gam. Att man sedan har slagit till på ta en ta en kostym, få en skjorta-erbjudandet från dressman, gör inte saken bättre. 

Det är jävligt svårt att passa i kostym men det är knappast omöjligt att se hyfsat respektabel ut.  Även om ens default-mode är att man ser ut som typ ett päron, kan man lyckas dölja det. Förutsatt att man inte köper en få en skjorta på köpet-kostym, förstås.

Angående studenten, kan man inte spela bättre musik på studentflaken? Jag är övertygad om att nio tiondelar av alla som går ut trean inte till vardags lyssnar på "Värsta schlagern". Det kanske är charmigt att lyssna på skitmusik, det kan jag nästan köpa. Fast ändå inte. Varför inte bara spela något enkelt men ändå roligt? 

Grandmaster Flash, "The message" går alltid, och då menar jag alltid hem. The Wombats och "Let's dance to Joy Division", vilket för i övrigt är en av de roligare låttitlarna jag vet, skulle också fungera på ett studentflak. Kanske lite för mycket gitarr och Liverpool, men å andra sidan bra drag. Men föredrar man att lyssna på kass etnopop gör man väl det antar jag. Man kan inte lära relativt gamla hundar att sitta.

Let's dance to Joy Division and celebrate the irony! 

image5
The Wombats - hör hemma på ett studentflak?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Allt bra? :)

2008-05-29 @ 22:12:40
URL: http://plastiquefashion.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Och varför skulle du vara det? :)

2008-05-29 @ 22:26:19
URL: http://plastiquefashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0